torsdag 23 maj 2019

Eliza; jag kom ur Nya Apostoliska Reformationen


Lämnandet av en NAR församling Eliza´s historia
inlagd av Amy Spreeman 24 mars 2017



Jag skriver inte detta till dig för att slå till folk, utan för att varsamt varna folk för den farliga trenden som har uppslukat N.A.R. kyrka.



Eliza kommer ihåg att hon blev nedtryckt vid altaret om hon inte av fri vilja föll i "anden". Hon var del av en känd "apostelns" kyrka i Virginia, och vi kommer att namnge honom för att markera att du bör undvika honom. Om du är en del av en av dessa kyrkor, ta till hjärtat att du är inte ensam och prisa Gud att han öppnat dina ögon.



I denna serie vill jag ta läsare bortom textboken av vad som är förklaringen till den nya apostoliska reformationsrörelsen genom de personliga erfarenheterna från dem som har varit där och vad som hände när Gud öppnade sina ögon för sanningen.
Här är Elisas berättelse i hennes egna ord:



Först av allt denna kult-teologi är förankrad i stolthet och tar skriften helt ur sitt fulla sammanhang och dess avsedda betydelse, för att passa deras ideologi. När jag var i det kommer jag ihåg att de alltid uppmuntrade mig till att bli full i anden. De försökte knuffa ner mig vid altaret om jag inte "föll själv" under vad de hävdade vara härligheten.



De talade alla i tungor utan att någon uttydde. De gav profetior för att bara puffa upp sitt ego. Ärligt talat ju mer man följer detta nonsens, desto längre bort från korset kommer man.



De hade förvirrat mig rätt mycket med känslomässiga saker som ägde rum under genom att påskina att det var den Helige Ande. Ju mer jag har lärt Andens frukt och lärt mig hans sanna sätt, kan jag nu säga, att det mesta av vad jag upplevde under den kulten var en hel del vanliga berättelser och utbrott av känslomässiga episoder. Hur vet jag det? Eftersom Gud aldrig kommer att motsäga Sitt ord eller arbeta i vårt kött. Och han kommer helt säkert inte att lägga oro, rädsla och förvirring på oss. Jag hoppas det hjälpte. Det är svårt ibland att skriva ut det här.



Jag skriver inte detta till dig för att slå till folk, utan för att varsamt varna folk för den farliga trenden som har uppslukat N.A.R. kyrkan. Under 2012 var jag bunden i homosexualitet, häxkonster, droger etc. Jag letade efter hopp. Jag letade efter sanningen. Jag letade efter Jesus. Jag trodde kanske att jag skulle hitta den i kyrkan som ligger i min hemstad.



Jag säger inte att Gud inte använde den tiden jag var där, för det han gjorde han. Men det var en kyrka som är rotad i detta kätteri. Jag tror inte att det började så, men utövar nu obiblisk saker och vägrar att omvända sig.



Jag måste påpeka att det är på grund av att grundaren har fallit in i detta kätteri och leder så många med sig in i det. Jag gick vid sidan av denna förkunnare, Ryan LeStrange (som är en "smord apostel och profet), och hans fru i några år. Jag försökte allvarligt göra vad de lärde mig så att jag kunde vara fri, men det fungerade aldrig fullt ut. Jag lyckades alltid falla tillbaka i min synd och dess fäste.



Jag var ung och omogen i min tro också, men jag försökte göra vad de lärde mig.
Denna kyrka var väldigt stor när det gällde känslomässiga upplevelser. Jag kommer ihåg att ledarna försökte fysiskt få mig att falla ner vid altaret. Jag kan sitta här en timme och berätta de mest obibliska sakerna jag bevittnade, men jag ska försöka ta bara några punkter.



Ryan LeStrange leder tusentals människor på obibliska sätt, och om du försöker rätta till honom kommer han bara att säga att du är religiös. När allt kommer omkring, är han den högsta, och hur vågar du ifrågasätta hans smörjelse.
Denna falska täckning, "andliga söner och döttrar" är också en lögn från helvetet! De skrämde mig till döds, när jag var tvungen att lämna. Men Gud har visat mig sanningen över all denna galenskap. Det gör ingenting annat än att hålla människor bundna och andligt beroende av en annan människa. Det är demoniskt.



Jag tror att Gud har tillåtit det i mitt liv för hans orsak och syfte. Också för att hjälpa människor som är fångade i dessa "så kallade kristna" kulturer! Så många dricker Kool-Aid*, omedvetna. Må Gud hjälper oss .



*kool aid är ett pulver man tillsätter vatten till för att få det att smaka lite frukt likt.



http://bereanresearch.org/leaving-nar-church-elizas-story













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varför jag Carla lämnade det lesbiska livet bakom mig.

Ett lesbiskt par omvände sig. Det är roligt att de fortfarande använder vår bild för att representera samkön ad "kärlek". För...