onsdag 22 maj 2019

Penny; jag om ur Nya Apostoliska Reformationen

Lämnat en NAR församling: Penny’s story Inlagd av Amy Spreeman 2 mars 2017

"Att tro på att vi skulle vara säkra i en konservativ kyrka var ett stort misstag. Jag fick ofta berättat för mig att jag orsakade att kyrkan kunde bli förstörd av djävulen. NAR infiltrerar våra kyrkor och de flesta kristna är inte medvetna om farorna. "

"Att tro på att vi skulle vara säkra i en konservativ kyrka var ett stort misstag. Jag fick ofta berättat för mig att jag orsakade att kyrkan kunde bli förstörd av djävulen. NAR infiltrerar våra kyrkor och de flesta kristna är inte medvetna om farorna. "

Penny är från Kanada, och efter att ha lämnat sin NAR influerade kyrka för två år sedan, har hon ännu inte hittat en församlingsgemenskap. Att vara utan en kyrka är tragiskt vanligt för många som har kommit ut ur denna smittsamma förfalskning.

I denna serie vill jag ta läsare bortom läroboken till vad som är förklaringen till den nya apostoliska reformationsrörelsen i de personliga erfarenheterna från dem som har varit där och vad som hände när Gud öppnade deras ögon för sanningen.

Detta är Pennys historia i hennes egna ord:
Jag antar att min historia är lite annorlunda. Jag skriver detta eftersom det var över två år sedan jag deltog i kyrkan och är fortfarande så ledsen av det inflytande som NAR har på kristna som inte ser bedrägeriet. Det går över hela världen som du vet. Jag är i Kanada. Det är renande att dela med mig av erfarenheten. Tack för att du läste.
Jag var mycket inblandad i ett par vingårds(vineyard) kyrkor och hade tränat deras typ av "andeledd" lovsång och böntjänst. Jag lämnade den gemenskap efter att ha missbrukats. Min familj och jag gick vidare.

Vi hade varit involverade i en konservativ kyrka i fem år. Vi var mycket inblandade och älskade vår kyrko-familj. Vi förlorade den kyrkliga familjen för två år sedan.

Jag började delta i en bibelstudie där. De använde Danny Silks bok, Ha din kärlek påslagen. Jag hade ingen aning om vem han var eller någonting om Bethel kyrkan.(Redaktörens anmärkning: Silk tillhör ledningsgruppen i Bethel Church, en ledande NAR organisation med Bill Johnson i Redding, Kalifornien. Se, Danny Silk försvarar Betels "Glory Clouds"inte översatt nås via origiinalsidan)

Jag läste det första kapitlet i förberedelse för klassen. Jag kände mig väldigt obekväm med materialet, och jag kände mig väldigt obekväm över att jag kände mig obekväm! Jag ville fullt ut delta med damgruppen och passa in!

Jag valde att gå ändå och bestämde mig för att bara lyssna och avstå från att dela min kamp med hur hans råd inte passade med mina många, många års terapi av andligt missbruk och mitt träning och arbete i missbruksförebyggande.

Jag deltog i gruppen och var tyst. En ledare frågade mig vad jag trodde. Så jag valde mina ord noga och sa att jag var obekväm med några av hans tankar. Andra kvinnor i rummet nickade överens med mig. Ledarna var inte alls bekanta med att jag delade hur jag kände.
Jag började en studie av Bethel och Danny Silk för att hjälpa till att klargöra och upptäcka varför mina larm började låta. Jag kontaktade Bibelns svarsman och började leta upp vad jag kunde hitta. Jag blev chockad över att upptäcka all den falska undervisningen inom NAR och infiltrationen av New Age och ockult praxis.

Jag avslutade boken och läste också hans bok, Loving our Kids for Purpose. I båda böckerna berättar han historier om hans interaktion med sitt barn och med en brorson där hans beteende är förolämpande mot barnen!
Detta var inte materiellt Jag skulle vilja att någon läser och följer i sina hem.
Jag fick ett uttalande från Bibelns svarsman som berättade för mig att han inte rekommenderar Bethel. Jag läste vidare och det bara bekräftade min växande oro.
Efter mycket bön och tvekan ringde jag pastorn för att berätta om mina bekymmer. Han ville inte läsa materialet eller höra om mina bekymmer. Jag sa till honom att jag inte skulle delta i några mer klasser tills de var färdiga med den här boken

Några veckor senare fick jag ett samtal från pastorns fru, som var en av gruppledarna. Hon läxade upp mig för att jag berättat för två av mina vänner om mina bekymmer med boken.( Jag blev tillsagd vid upprepade att jag hjälpte djävulen förstöra kyrkans enhet. Det var ett fruktansvärt störande samtal.) Tydligen ville de inte titta på materialets källa alls, men straffa mig för att jag talade ut.

Det avslöjade deras naiva och okloka ledarskap och ledde dem att missbruka sin maktställning. Vi återvände aldrig till den kyrkan och förlorade många vänner i processen.
Att tro på att vi skulle varit säkra i en konservativ kyrka var ett stort misstag. NAR infiltrerar våra kyrkor och de flesta kristna är inte medvetna om farorna! Musiken som kommer ut från Bethel används också i många icke NAR kyrkor.
Jag är fortfarande skakad av den erfarenheten och kämpar fortfarande med att återvända till kyrkan .... någon kyrka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varför jag Carla lämnade det lesbiska livet bakom mig.

Ett lesbiskt par omvände sig. Det är roligt att de fortfarande använder vår bild för att representera samkön ad "kärlek". För...