onsdag 22 maj 2019

Lydia; Jag kom ur Nya Apostoliska Reformationen

Lämna NAR kyrka, Lydia´s historia
posted by amy spreeman  April 1, 2017 

Vi sände henne dit med vår välsignelse och finansiella hjälp, borta ett år utan kontakt under mesta delen av detta och under influenserna och NAR undervisning. Våran sunda hemförsamlings pastor och de äldste, de med stödde och välsignade henne.

Lydias närstående blev exponerade och indoktrinerade till nya apostoliska rörelsen genom Äventyr i mission AIM och världs racet. (se målet av AIM och the World race, oöversatt)

Skammen hon kände förvärrades av det faktum att denna unga kvinna inte längre vill lyssna till Lydias tårfyllda Skriftenliga enträgna bön om urskiljning.

Många av oss har förlorat folk till den falska NAR rörelsen, som har gjort att miljoner runt världen gått i kvav runt omkring i världen. I denna serie vill jag ta läsarna förbi textboken om vad som är ”den nya apostoliska reformationens rörelse.” Jag vill ta dig till de personliga erfarenheterna från de som varit där, och vad som hände när Gud öppnade deras ögon till sanningen.

Här kommer Lydias egen berättelse med hennes egna ord.

Vi vill ge denna varning som en familj som har, i nuläget, förlorat en närstående till NAR. Vi har del i en del av ansvaret.. kanske till och ned en stor del. Vi ber pastorer och föräldrar att göra sitt hemarbete och blåsa alarm innan er älskade eller ett får från era fållor dras bort av dessa vargar. Vi hade för mycket tillit till att en organisation eller kyrka som kallade sig själva kristna, faktiskt var det. Om de hade ett fast påstående om tro utan något alarmerande, eller utan att någon viktig doktrin saknas, så tar vi för givet exakt det, att de är kristna.

Vår älskade antogs till ”världsracet” med missionsorgansiationen AIM, de har band till IHOP; YWAM; Bethel, de är alla sammankopplade på något sätt i NAR och deras nåt är mera spritt än de typiska namnen som vi är varnade för.

Vi vågar oss på att gissa att många numera håller sig ifrån IHOP, med så mycket som skrivits om dem. Men hur är det med en organisation som AIM?

Hon blev accepterad som en missionär medans hon var en nykonverterad, ut från en väldigt depraverad livsstil, med oprövad tro. Detta borde ha varit en stor röd varningsflagg, men vi ville så gärna tro att Herren hade fått hennes tro att växa så explosionsartat och så snabbt fått sina förlorade år återupprättade, så mycket att det var en otrolig gåva från Herren att använda henne som missionär.

Världsracet” har en stor dragningskraft för dessa unga och rastlösa 20-åringar, som vill göra något stort och viktigt och inte är redo eller villiga att ta fullt vuxenansvar. En 11 månader missionärsresa till 11 länder, är precis den sortens äventyr denna åldersgrupp dras till. Vår familj ovetandes, drogs våran älskade rätt in i en emotionell manipulativ falsk undervisning. Vi sände henne dit med vår välsignelse och finansiella hjälp. Hon var borta från oss största delen av ett år, utan nästan någon kontakt, och under tiden under inflytande av falsk undervisning från NAR. Vår fasta hemförsamling, pastorer och äldste, understödde och välsignade henne också.

Vi var naiva som avvisade våra frågor. Vi har fått överväga att vi inte sökte svaren till dem, för vi ville inte förstöra den skenbara entusiasmen att få tjäna Gud, efter år av uppror. Det kan ha varit en legitim entusiasm, men det betyder inte att hon var redo och kvalificerad.

Ångern är svår att leva med. Vi tar ansvar och ångrar vår tillit, där vi inte skulle haft den. Nu är vår älskade ovillig att tala om tro eller oro över huvud taget. Hon har undervisats att vi har fel, att de har högre kunskap, för den kommer från Herren själv, genom utsedda ”profeter”. Inga försök att visa på vad skriften säger, har någon effekt. Vi tror det är til viss del på grund av den emotionella erfarenheten av att vara ”drucken i anden” som faktiskt är beroendeframkallande. De kan inte lämna.

Allt hopp är dock inte förlorat, vi har en mäktig Gud, som har dragit alla sina barn från en dyig grop av synd, och öppnat våra ögon. Vi tror att genom användandet av Hans ord och bön framför nådens tron, att han kommer öppna hennes ögon med.

Föräldrar och pastorer, var uppmärksamma! Alla kyrkor och missionsorganisationer är INTE nödvändigtvis kristna. Detta är en del av varför vi förlorar våra barn. Vi hade ett hem som undervisade Bibeln, vi gick till en fast evangelisk predikande kyrka, och ändå….Hur kunde detta hända? Det hände för kristendomen idag inte definieras på samma sätt som igår. Fiendens subtila sätt, jakten på familjer som inte gör sin hemläxa och saknar urskiljning.

De som är anslutna till NAR, lurar ungdomar och barn med idén att de har storhet och makt i sig själva. Det undervisar dem att deras föräldrars tro saknar kunskap av den inneboende potentialen. De säger till dem att vi behöver förbön, med hoppet att också vi ska erfara detsamma som dem. De tror att vi begränsar den Helige Ande´s kraft att arbeta genom oss och de känner sorg för oss.

Det är lögner rakt igenom, som de matats med, som sagts vara sanning, och dolts i kristna termer som alla av oss känner igen som Bibliska. NAR ser dem inte så dock. Internet är fullt av information, om vi tar oss tid att ge full uppmärksamhet till det som undervisas, sidor som Berean forskning är en bra startplats.

Googla namnet på kyrkan eller organisationen, jämför med några av NAR termerna och se efter om det finns en anslutning, det finns ingen godtagbar anledning för oss att sakna kunskap, till vad vilken som helst kyrka eller organisation undervisar, oavsett vad de ger för påstående för sin tro. Om våra älskade fortfarande följer dem, så kan vi i alla fall vila mer i Herren över att vi faktiskt gjorde vårt bästa för att varna dem.

Men, vi bär ansvar för om vi sänder dem till dessa glupande ulvar, med vår välsignelse.

http://bereanresearch.org/leaving-nar-church-lydias-story/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varför jag Carla lämnade det lesbiska livet bakom mig.

Ett lesbiskt par omvände sig. Det är roligt att de fortfarande använder vår bild för att representera samkön ad "kärlek". För...